01 - Tomb de les Neres des de la collada de Beixalís

Ruta circular amb magnífiques vistes a la vall d’Encamp

Sortirem des de la zona d’aparcament de la Collada de Beixalís, lloc de referencia del ciclisme gràcies a formar part tant del Tour de France com de La Vuelta, i punt limítrof entre les parròquies d’Ordino i Encamp.

Aquesta és una ruta fàcil de seguir, amb camí ben fresat i amb bona senyalització si seguim les indicacions de la present ressenya. És una ruta ben ombrívola ideal per els dies de calor.

Agafarem el sender que s’inicia just al darrera del monument dedicat al ciclisme. Seguirem en tot moment marques grogues. Ara en suau descens arribarem primer a la Font de Mallol, amb la seva zona de pícnic i barbacoes, i desprès de creuar la carretera, km 3,8 continuarem el descens fins arribar al GR, camí més ample que baixa a Ordino, i que agafarem a mà dreta per pujar sense treva fins el Coll d’Ordino.

Creuarem la carretera i continuarem recte, creuant la prada, fins trobar de nou les marques del CI. Al final de la prada trobarem un pal que ens indicarà el camí del Tomb de les Neres.
El sender amb pujades i baixades ens anirà mostrant esporàdicament excel·lents vistes sobre Encamp i les valls i muntanyes que l’envolten. Arribarem a un punt on haurem de passar amb precaució, hi trobarem unes cadenes per subjectar-nos. Just després, en un curt tram sense marques, continuarem per l’esquerra sense guanyar alçada. Poc després arribarem al mirador, on hi trobarem un banc de fusta per si volem descansar i gaudir còmodament de les vistes. Girarem a la dreta, cap amunt, seguint la senyal del pal indicador del Camí del Tomb de les Neres. Uns metres més endavant tornarem a trobar el camí de la primera pujada que hem realitzat, girarem a l’esquerra, cap avall, i ja no deixarem el camí fins arribar de nou al punt de partida, la Collada de Beixalís.

Descarrega't el track
Punt de sortida
Aparcament de la collada de Beixalís
Dificultat
CC
Aigua
Observacions
Planifica la ruta d'acord amb les teves característiques i el teu nivell. Informa't de la meteorologia. No surtis sol, informa a algú sobre el teu recorregut i quin horari faràs. No t'oblidis de portar l'equipament necessari i el material adequat a la ruta que faràs. Hidratat en tot moment.
Les deixalles, emporta-te-les no deixis rastre a la muntanya.