02 - Bony i Tomb de les Neres

Ruta circular amb magnífiques vistes sobre la vall d'Encamp

Sortirem des de la zona d’aparcament de la collada de Beixalís, lloc de referencia del ciclisme gràcies a formar part tant del Tour de France com de La Vuelta, i punt limítrof entre les parròquies d’Ordino i Encamp.

Aquesta és una ruta fàcil de seguir, amb camí ben fresat i amb bona senyalització si seguim les indicacions de la present ressenya.

Agafarem el sender que s’inicia just al darrera del monument dedicat al ciclisme. Seguirem en tot moment marques grogues i inicialment en direcció Bony de les Neres on hi arribarem després d’una llarga i contínua pujada de 3,3 km en la que trobarem trams amables i trams força inclinats, sempre amunt. En arribar al Bony de les Neres si voregem les instal·lacions obtindrem unes impressionants vistes d’Encamp i de les muntanyes de l’obaga d’Encamp.

Continuarem seguint les indicacions al Coll d’Ordino, en descens i per pista ample, la qual deixarem justament en el km 4 per un sender que ens durà directament al coll.

Creuarem la carretera i seguirem les indicacions a Font del Mallol, primer per GR en descens, que deixarem al km 5,1 per continuar seguint les marques grogues, atents al gir a mà esquerra per seguir en ascens, per creuar la carretera de nou.

Arribarem a una explanada on trobarem un cartell indicador de la ruta, i seguirem sempre marques grogues per dins el Bosc del Coll d’Ordino fins arribar a la Font del Mallol i la seva zona de barbacoes. Poc després coincidirem amb el sender de la primera pujada on trobarem el cartell que ens indicarà la direcció a la Collada de Beixalís. Només quedarà desfer el camí inicial per arribar de nou al punt de sortida.