De 12 març 2026 00:00h
a 15 març 2026 23:59h
Selecciona el teu idioma
T. mínima: 1ºC T. màxima: 18ºC
T. mínima: 2ºC T. màxima: 16ºC
T. mínima: 1ºC T. màxima: 7ºC
Cota de neu 1000mm
Aquesta és una ruta sense complicacions tècniques, però que requerirà una bona condició física a causa de l’important desnivell que haurem d’afrontar.
Sortirem des de l’Oficina de Turisme d’Encamp en direcció ascendent i girarem al primer carrer a l’esquerra cap als col·legis. Tot seguit, girarem a la dreta per agafar el passeig de Mojacar, paral·lel al riu Valira d’Orient. Seguirem els cartells indicadors cap a Les Bons i Sant Romà de les Bons.
Arribarem al conjunt històric de Les Bons (km 1), des d’on podrem gaudir de les vistes per primera vegada. Continuarem seguint les marques del GR i, uns 300 metres després, arribarem a les bordes de les Comes. Seguirem les indicacions cap al coll d’Ordino, pujant primer per un sender descobert i després endinsant-nos al bosc.
Sant Romà de les Bons, església romànica llombarda consagrada el 23 de gener del 1164, segons acta de consagració trobada dins l’altar del temple.
La Torre dels Moros és una antiga torre militar que podia haver format part d’un recinte fortificat.