De 5 setembre 2023 19:00h
a 28 setembre 2023 17:00h
Selecciona el teu idioma
T. mínima: 10 °C T. màxima: 29 °C
T. mínima: 12 °C T. màxima: 29 °C
T. mínima: 13 °C T. màxima: 29 °C
Torna la Diada de la Mare de Déu de l'Oratori. Com cada primer cap de setmana de setembre, l'Oratori de les Bons acollirà la celebració dedicada a quest dia. La jornada començarà a les 11 h amb la pregària tradicional i anirà seguida de la cantada de goigs i de l'ofrena floral.
L'oratori s'ubica a l'inici del camí ral de les Bons.
Oratori de les Bons
L’oratori de les Bons és un petit adoratori a la Mare de Déu situat a la part alta de la zona de les Bons, a l’inici del camí ral.
Antigament, quan la carretera no existia, en aquest punt començava el tram més dur del camí ral en direcció a Meritxell i Canillo, per la quals cosa els vianants aprofitaven per descansar i resaven una salve a la Mare de Déu.
Explica la llegenda que l’oratori el van construir tres pagesos el segle XIX fruit d’una promesa que van fer a la Mare de Déu: un dia, mentre treballaven la terra, els va sorprendre una tempesta molt forta, i de la por que van passar van prometre a la Mare de Déu que si se’n sortien li farien un oratori.
La petita construcció acull al seu interior una bonica majòlica.