Andorra 21 Ports

• Què? Esports
  • Quan? 24/06/2022 a 09:30 fins a 26/06/2022 a 18:00 (Europe/Madrid / UTC 200)
  • Contacte
  • On? Andorra
  • Afegiu l'esdeveniment al calendari iCal

Arriba l’Andorra 21 Ports, l’esdeveniment que permet gaudir de tres dies innovidables amb bicicleta al paradís del ciclisme de carretera. Les proves es dividiran en tres etapes, que es faran el 24, 25 i 26 de juny, i els recorreguts passaran per 21 ports emblemàtics de tot el país incloent el Port d’Envalira, el Port dels Cortals i la Collada de Beixalís.

ETAPES:

Etapa 1

Cadascuna de les tres etapes de l’Andorra 21 Ports comença i acaba al Parc Central d’Andorra La Vella. Per a iniciar l'etapa 1, els atletes hauran de sortir del Parc Central en direcció a França i el Port d'Envalira (Categoria Especial – 2400m). Els ciclistes passaran pel túnel d’Envalira en direcció Pas de la Casa, sortint del túnel pujaran el port d’Envalira, al cap del port trobaran un dels avituallaments, que com en totes les etapes son avituallaments de qualitat. D’aquí iniciaran la llarga baixada que els portarà a Encamp.

A partir de llavors, comença l'ascensió al port Cortals d'Encamp (Categoria 1 – 2083m), de baixada a mig port s’agafarà el tram de Sterratto fins a la zona del llac Engolasters, des d'on el circuit descendeix uns quilòmetres abans de l’últim desafiament del dia, l'Alt de la Comella (Categoria 2 – 1347m). Una vegada aconseguit el cim, els atletes baixaran per arribar a Andorra La Vella i posar el punt final a la primera etapa al Parc Central.

Ports: Port d’Envalira (26km / 1345m desnivell / 5,2%) Port dels Cortals d’Encamp (8,9km / 754m desnivell / 8,5%) Alt de la Comella (2,1km / 120m desnivell / 5,8%)

Avituallaments: Km 29 (Alt d’Envalira) Km 64,5 (Alt dels Cortals d’Encamp).

Calendari: Sortida: 9.30h. Arribada del primer atleta: 12:00h. Hora límit: 16.00h.

Etapa 2

L'Etapa 2 part de la capital, donant un gir al Poble d'Encamp on s'ascendirà a la Collada de Beixalís (Categoria 1 - 1796m) on es troba el quilòmetre asfaltat més empinat de la xarxa de carreteres andorrana (més del 12% de pendent mitjà). Aquesta pujada, que també forma part de la Volta, ofereix unes vistes espectaculars d'Encamp. Després de descendir en direcció a Ordino, els corredors iniciaran la mítica pujada a la Coma d'Arcalís (Categoria 1 - 2229m). Els primers 6 km de la pujada són relativament plans, abans de presentar alguns pendents més pronunciats. En acostar-se a l'última muntanya, els corredors descendiran de nou a Ordino i en direcció a la Massana i Erts. És aquí on comença l'última pujada del dia, el Coll de Cabús (Categoria 1 - 2302m). És una de les pujades més llargues amb diversos canvis de pendent. Després de passar el punt mitjà de la pujada, que és el més desafiador, els ciclistes poden gaudir d'unes vistes impressionants abans de la baixada a la Massana, entrant en el Túnel Dos Valires i portant la carrera a un final gratificant en el Parc Central.

Ports: Collada de Beixalís (6,6km / 556 desnivell / 8,4%) Alt de la Coma d’Arcalís (10,5km / 724m elevation / 6,9%) Port de Cabús (15,6km / 962m elevation / 6,2%)

Llocs de socors: Km 13 (Collada de Beixalís) Km 40,5 (Alt de la Coma d’Arcalís) Km 79 (Coll de Cabús)

Calendari: Sortida: 9.30h Arribada del primer atleta: 13:00h Hora límit: 17.30h

Etapa 3

En la tercera etapa, els ciclistes deixaran el Parc Central direcció França fins a la rotonda del túnel Dos Valires per creuar-lo i arribar a Ordino. Serà el moment d'enfrontar-se al Coll d'Ordino (Categoria 1 - 1980m), un port sempre inclòs als Campionats d'Andorra de Contrarrellotge. Després d'haver superat la desafiadora pujada, els ciclistes pedalejaran fins a Canillo. En direcció a Sant Julià de Lòria els espera el següent repte, el Coll de la Peguera (Categoria 1 – 1821m). El circuit els permetrà agafar una mica d'aire amb el descens a Sant Julià de Lòria per a després encarar el Coll de la Gallina (Categoria Especial – 1910m). Després d'aquest darrer ascens, la meta de l'etapa 2 a Andorra la Vella (Parc Central) serà una de les més memorables i esperades.

Ports: Coll d’Ordino (9,9km / 693m elevation / 7,0% gradient) Coll de la Peguera (13,9km / 911m elevation / 6,6% gradient) Coll de la Gallina (12,2km / 1019m elevation / 8,4% gradient)

Llocs de socors: Km 22,5 (Coll d’Ordino) Km 62,5 (Coll de la Peguera) Km 89,5 (Coll de la Gallina)